vineri, 23 noiembrie 2007

pauza de prânz


Părăsesc acum câteva minute biroul pentru a lua loc la masă, să-mi aştept mâncarea la cantină.
Mă aşez la masă, cu ochii în televizor, care deşi e mut, ascultând între timp cu o nemăsurată încântare radioul, îmi mai distrage atentia de la treburi.
Azi n-am prins Harry Potter sau seriale fantastice. Azi ştiri!
Careva îsi cântă în radio durerea după plecarea iubitei, iar la televizor citesc ştirile. Le contorizez astfel:
O domnişorică ROZ din bust pană în ochii acoperiţi cu machiaj zâmbeşte pe fundalul unor ştiri cel putin ameţite, dacă nu ameţitoare:
13:15 – Ştire: I-A SPART CAPUL CU TIGAIA.
Pe buzele mai jos prezentatei Valentina Costea, adusă cu salvarea la spital, plină de sânge (pe care, pentru a nu oripila publicul spectator, îl acoperă cu pixeli măriţi), citesc:
“M-a bătut bărbatu’! Cu tigaia m-a bătut!”.
Citesc cu uşurinţă be buzele ei, pentru că vorbeşte rar. Judecând după privirea tulbure şi mersul legănat, nu din cauza loviturii, ci cel mai probabil a acoolului.
13:18 – Ştire: CONCERTE CU UN STRADIVARIUS
Aici apare (şi numai el şi ascultătorii lui ştiu ce declară) ministrul culturii, mult respectatul domn Iorgulescu. Pot doar să presupun că laudă virtuozitatea interpretului, pe care eu personal nu reuşesc să îl leg de fizionomia celui care caştigase dreptul să folosească Stradivariusul mult disputat… dar poate-i vorba de altă podoabă a patrimoniului…
13:23 – Ştire: Asererea la Alba – ELENA LA BAL
O domnişorică brunetă, cu părul intins cu placa, se ridică din public pentru a primi nu ştiu ce distincţie. Nu ţine discurs, dansează sau improvizează pe scenă…
13:26 – Ştire: Constanţa: VIAŢĂ AMARĂ
Case igrasiate, bătrâni mucegăiţi, jucării aruncate prin colţuri murdare…
Crina Cojocaru – mama! Declară şi ea naiba ştie ce, eu nu o aud.
Iau o gură de pilaf, îmi frig limba.
Norocul meu, căci l-am primit aproape insipid şi-am reusit să scap în el piper cât pentru un batalion si sare cât pentru o turmă de capre. Mănanc un terci fară gust, dar ţine măcar de cald, dacă nu de foame...
13:27 Ştire: TREMURĂ LÂNGĂ TARABE – Azi-noapte, Sibiu
Oameni înveliţi cu plăpumi prin pieţe, apoi acoperiţi cu celofan.
Domnişoara ROZ zâmbeşte sau ia o mină gravă, după caz, toate cu o uşurintă uluitoare.
13:28 Săru’mana pentru masă!

Niciun comentariu: